Step Mengadakan Karnival Jualan di UMT.
Untuk mengadakan aktiviti
berunsurkan jualan di UMT, ada beberapa perkara yang anda perlu selesaikan
dalam tempoh awal sebelum melaksanakannya. Jadi, disini saya sediakan beberapa
panduan yang boleh diikuti:
1)
Sebelum event:
Ø
Pilih tarikh yang sesuai
Ø
Sediakan paperwork
yang lengkap
Ø
Dapatkan kelulusan dari pegawai yang berkenaan (
untuk meluluskan perjalanan keluar masuk surat dan urusan rasmi yang lain)
*pastikan paperwork mendapat
kelulusan 2-3 bulan sebelum aktiviti dijalankan untuk mengelakkan penundaan
tarikh dan kerja last minit.
Ø
Lakukan pembahagian tugas secara lengkap dan
teliti antara AJK yang dilantik
Ø
Pastikan segala surat- surat permohonan alatan
dan sebagainya dihantar kepada jabatan- jabatan yang berkenaan. Cth:
i) Permohonan Menggunakan Kanopi, surat ditujukan
kepada pihak Pusat Pembangunan Harta (PPH) UMT
ii) Pemohonan Menggunakan Kawasan Hostel, surat
ditujukan kepada pihak Pembangunan Kemudahan Pelajar (PKP) UMT
iii) Pemohonan Menggunakan Alatan Siaraya, surat ditujukan kepada pihak Pusat Kebudayaan dan
Keseniaan HEPA. Dsb.
Ø
Memastikan booth,
meja, kerusi, booth tagging, wiring dan keperluan lain telah
disediakan. Buat Senarai Checklist
untuk memudahkan anda.
Ø
Sediakan dokumen- dokumen lain yang penting.
Ø
Mantapkan promosi aktiviti-aktiviti yang akan
dijalankan di karnival anda. Lagi awal lebih baik.
Bersambung di entry yang seterusnya... =) here some tips from Lindsay Pellegrino.. enjoy it!!
No comments:
Post a Comment